dilluns, 14 de desembre del 2009

COED (27/11/09)

DESCRIPCIÓ

Com ja és costum, els divendres toquen recitacions. Uns quinze companys més han recitat les seves poesies mentre tres companys per a cadascun avaluàvem.
A continuació, s'han dut a terme dos debats.
El primer debat tractava sobre l'autoritat del mestre, fent una comparativa amb l'autoritat del mestre fa uns anys amb l'actualitat.
El segon debat tractava sobre l'escola tradicional amb contraposició a l'escola actual.

REFLEXIÓ

Els dos temes tractats m'han sigut de molt interès i els considero ben escollits ja que són dos temes que ens involucren molt com a futurs mestres i els considero importants.
El primer degut a que cada vegada més es parla de la pèrdua d'aquesta autoritat del mestre i el segon perquè cada vegada més es troben escoles ben diferents i cal considerar quina n'és més positiva.

APROFUNDIMENT

Segons el manual sobre la lliga de debat universitari on explica l'equip del debat, el procés d'investigació, el plantejament del debat i la oratòria.Cada grup està format per 5 persones:
-2 investigadors
-2 oradors
-1 suplent.
A cada equip hi ha un capità que és la persona que actua com a portaveu de l'equip i com a intermediari en l'organització.
Pel que fa als oradors han de tenir les següents característiques: facilitat de comunicació i de paraula, espontaneïtat i capacitat d'improvisació, fort autocontrol per controlar els nervis i per últim carisma.
I els investigadors han de: tenir paciència, capacitat d'abstracció, capacitat de síntesis i ordre.

Cal una bona organització, cal estructurar-la amb dos objectius: facilitar el tractament durant la preparació del debat i permetre la consulta de dades durant el debat.
El debat consta de tres parts:
-L'exposició inicial: Cada equip exposarà la seua perspectiva respecte la qüestió de debat, establint les línies generals de la seva argumentació.
-Les refutacions: És el moment de portar a terme l’intercanvi de rèpliques i contrarèpliques entre ambdós equips.
-Les conclusions:Es tracta de la darrera intervenció i en moltes ocasions és el torn en què es decideix elresultat del debat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada